Ytterligere informasjon for bankene
Informasjon til banken
Om vår rolle som finansrådgiver til boliglånskunder.
Vi har ingen interesse av at kunden bytter husbank.
Men vårt oppdrag fra kunden er å skaffe dem en rettferdig rente – enten der de er, eller fra markedet.
Bare noen bytter bank og de bytter igjen og igjen
Hvordan fungerer tjenesten?
Kunde fyller inn data og signerer fullmakt med bankID
Vi sjekker daglig markedsvilkår – fra alle långivere
Vi analyserer og estimerer rettferdig rente for grupper av kunder etter risiko og bank
Dersom renten er feil forhandler vi med kundens bank!
Vi vet det er kostbart å forhandle rente
Vi forhandler bare der renten ikke samsvarer med hva den type risiko prises for ellers i markedet. Det øker effektiviteten for alle parter.
Å holde på gode kunder er god forretning
- Beholder verdien av eksisterende lån
- 5X billigere enn å finne nye kunder
- Sikrer fremtidig business – 86% bruker sin eksisterende bank når de låner på nytt
- Skaper økt «cross sales» – 40% høyere
- Fornøyde kunder
- Operasjonell effektivitet – ansatte bruker tid på nye kunder isteden for å bruke tid på å stenge ned og flytte kunder
Beholder verdien av eksisterende lån
5X billigere enn å finne nye kunder
Sikrer fremtidig business – 86% bruker sin eksisterende bank når de låner på nytt
Skaper økt «cross sales» – 40% høyere
Fornøyde kunder
Operasjonell effektivitet – ansatte bruker tid på nye kunder isteden for å bruke tid på å stenge ned og flytte kunder
En rettferdig rente er forankret i regelverket
Tjenesteyterens alminnelige plikter: Vilkårene i tilbudet må ikke innebære en usaklig forskjellsbehandling av kunden sammenlignet med vilkår tjenesteyteren tilbyr tilsvarende kunder.
Finansavtaleloven, kapittel 3, § 3-1 Tweet